september 09, 2010, 09:49:53 pm *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: SMF - Just Installed!

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mina sparvpapegojor  (läst 838 gånger)
Matz Karlsén
Nybörjare
*

Antal inlägg: 6

Visa profil E-post
« skrivet: februari 13, 2009, 06:50:32 pm »

;)Hej alla fågelvänner. Jag har ett par ögonringade sparvpapegojor som jag har köpt av stjärnås. De är ungfåglar och jag hade tänkt sätta dem i häck efter sommaren. De är jättepigga och intressanta att studera. Jag har fått dem att äta groddar, äggfoder och äpple.

« Senast ändrad: februari 13, 2009, 06:54:58 pm av Matz Karlsén » Loggat
Matz Karlsén
Nybörjare
*

Visa profil E-post
« Svara #1 skrivet: mars 12, 2009, 03:52:16 pm »

:DNu har jag skaffat mig ett par Lessons också. De är helt underbara fåglar. Tack till Stefhan för att du plockade ut ett så fint par och ett jätttebra pris på en stor bur Glad
Loggat
Matz Karlsén
Nybörjare
*

Visa profil E-post
« Svara #2 skrivet: mars 12, 2009, 05:29:06 pm »

De är könsmogna bägge två. När tror ni att man kan sätta in en holk? Kan man göra det på en gång eller skall man vänta ett litet tag med det? Idag fick de groddar och äpple och åt av bägge två Glad

Loggat
Christel
Administrator
Nybörjare

Antal inlägg: 4

Visa profil
« Svara #3 skrivet: mars 12, 2009, 08:45:20 pm »

Hej Matz
Vad kul att du är så nöjd med dina fåglar!
Ge dem gärna mycket grönsaker så som majs (bra när man vill få dem häckningsvilliga), morötter (bra eftersom det innehåller mycket a-vitamin), paprika, babyspenat och annat nyttigt.
Grodda/blötlägg även bönor och baljväxter. Mungbönor är väldigt poppis här hemma.

Mata gärna upp dina fåglar ordentligt med mycket grönskaker och äggfoder innan du sätter in holk. Om de inte är ordentligt uppmatade så kan de ha svårare att återhämta sig efter häckningen.

Hälsningar
Christel
Loggat
Matz Karlsén
Nybörjare
*

Visa profil E-post
« Svara #4 skrivet: mars 12, 2009, 09:29:24 pm »

Tack för tipsen :)Det blir till att inhandla lite mer grönsaker imorgon. Jag ger dem groddar med supervitvitaminer och spårämnen. De tar äpple villigt. Skall pröva majs och morötter imorgon.
Loggat
Matz Karlsén
Nybörjare
*

Visa profil E-post
« Svara #5 skrivet: mars 23, 2009, 10:58:19 pm »

Mina Sparvar blev stormförtjusta i majs och morötter :)Jag blandade det med deras groddar och de åt upp allt med en gång nästan Glad Mitt fina Lessonspar har matat varandra och parat sig Kyss Så jag hoppas mycket på dem. Tack än en gång Stefhan för att du plockade ut ett så fint par åt mig. Leende (smiley)
Loggat
Christel
Administrator
Nybörjare

Antal inlägg: 4

Visa profil
« Svara #6 skrivet: mars 24, 2009, 09:06:18 pm »

Vad bra! Det var ju det jag sa, att de skulle gilla det Med glimten i ögat (blinkande)
Prova gärna annat också så som paprika, broccoli, babyspenat. Blanda det med majs och/eller morötter och "lura" dem så kommer det också slinka ner.

Christel
Loggat
Matz Karlsén
Nybörjare
*

Visa profil E-post
« Svara #7 skrivet: april 03, 2009, 08:14:24 pm »

Det här är vad mina sparvisar håller på med nuförtiden Med glimten i ögat (blinkande)
http://www.youtube.com/watch?v=bPXpZMRcfP8
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.7 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!